לדעת את עצמך באור משמעו לדעת שהנך ביטוי של אהבת האל לבריאה שלו. בנתיב הרוחני, החוקים הרגילים של חשיבת האגו הדואלית, מושעים לרגע הצידה ואור רוחני מביא לשינוי של התפישה מחושך לאור, מפחד לאהבה ואז מפירוד לאחדות. כאן השימוש העיקרי הוא בהפעלת אור האהבה הנוכח דרך ההכרה ערה. זהו תיקון רוחני שיכול להביא להארה ומביא אותנו חזרה אל הזיכרון השמימי. המטרה כאן היא השגת "תחיה" בהכרה מודעת ודבר זה מוביל להשגה של תודעת האחדות בנשמה.

סה"כ צפיות בדף

Translate

19 באוג׳ 2019

חוק המלכות הרוחנית

רוח הקודש מלמדת אותנו  שמה שאינו אלוהי אינו קיים באמת. האהבה הטהורה של האל בבריאה, שהיא מהות המלכות הרוחנית, היא חסרת צורה, מושלמת, נצחית וחסרת שינוי. כדי לרפא את התפישה השגויה של בן האנוש נדרש להקשיב לאמת שמלמדת רוח הקודש את העולם. רוח הקודש יודעת שכל סיפור אנושי בעולם הזה אינו מציאותי ושנוכל לתקן את התפישה שלנו רק אם נפתח את  הכרתנו אליה.  

תפישת האגו היא ההפך מריפוי. התפישה של האני האנושי חולה משום שהיא הכחשת האמת והיא זקוקה לריפוי. אם אנו מאמינים ברעיונות השקריים של האגו, הוא מטשטש את מה שנכון בשכל ההגיוני שלו שרואה הפוך מהאמת ומקשה עלינו לשמוע את רוח הקודש כמדריכה פנימית. 

אמונה בשקרי האגו מטשטשת את האמת. משמעות הדבר היא שאם אנו נותנים כל אמון במחלה או בכל צורה חיצונית סופית ונפרדת, אז מלכות האל מוסתרת מאתנו. "מה שאתה מעריך כנכון, נעשה אמתי בשבילך - זהו חוק בלתי משתנה של ההכרה בעולם הזה, כמו גם במלכות האל... לרפא, אם כך, משמעו לתקן את התפישה באחִיך ובעצמך על-ידי שיתופו ברוח האל. הדבר ממקם את שניכם בתוך המלכות ומחדש את שלמותה בהכרתך. הדבר הזה משקף בריאה..." (ציטוט מהטקסט) 

כאשר האגו באחרים מפריע לנו -

אנו מזדהים עם האגו. כאשר אנו כועסים על מה שמישהו אומר או עושה, אנחנו עושים את הרעיונות הכוזבים של האגו לאמתיים בשכלנו ומחזקים כך את מערכת חשיבת האגו אצל אחינו. כך אנחנו עושים את השגיאה לאמתית ומסתירים את האמת. 

 כאשר אנו מתמקדים ברוח האל ששוכנת באחר - 

אנו מזדהים עם הזהות האלוהית שלנו כאשר אנו מוכנים להתמקד ברוח הפנימית, או באמת האלוהית אצל אחרים. רוח האל היא רוח של שלמות, רוח האמת השוכנת בהכרה הגבוהה של כל אחד שהיא למעשה אוניברסלית ואחת, בין אם הם מכירים בכך ובין אם לאו. 

כאשר אנו מתמקדים ברוח האל באחר, אנחנו עוזרים הן לעצמנו והן לו להתעורר אל האמת. אנו נרפאים כשאנו לומדים להכיר את רוח הקודש באחינו, שהיא האמת הנצחית לגביו. כאשר אנו רואים את רוח הקודש אצל אחינו, כהשתקפות - אנו מלמדים את עצמנו שרוח האל נמצאת בנו. הדבר היחיד שיש לנו במשותף עם כל האחים שלנו היא רוח האל אשר מאחדת אותנו כאחד. כשאנו לומדים לראות בדרך זו את האחר, אנחנו מכינים את עצמנו לקבל את האחדות שהיא התנאי של קבלה למלכות האל. 

 הליבה של מערכת החשיבה של פירוד -

זוהי המשאלה למיוחדות. להיות ייחודי, שונה מאחרים. יש לנו זהות שאנו יכולים לכנותה "עצמי". זהות  שהיא יסודה של מערכת החשיבה של פירוד.  האגו מלמד שלכל צורה יש לה משמעות. כל מה שאנחנו רואים עם העיניים של הגוף מראה לנו צורות שונות. אנו מפרשים את המשמעות של צורות אלה על פי מה שלמדנו כ- יקר או כחסר ערך. בגלל שהצורה היא האולטימטיביות של האגו, היא מקבלת את כל תשומת הלב שלנו. לעתים רחוקות אנחנו מחפשים תוכן פנימי או עומק. 

כאשר תשומת הלב שלנו  שבויה בצורה, אנחנו לא יכולים לראות את אור האהבה הטהורה שזהה בכל הדברים. תשומת לב זו לצורה, חשובה למי שרוצה מיוחדות ושונות מאחרים.  הצורה היא שגורמת לנו להיראות אחרת. הקורס מלמד אותנו שהאמת עלינו היא שאנחנו רק אור של אהבה ולא שום דבר אחר. האהבה היא אותה אהבה בכול, כי זה מה שהאל הוא בכול.

באהבה אנחנו זהים. בה לא יכולים להיות הבדלים. כאשר אנו נותנים את תשומת הלב שלנו לצורה, אנחנו לא יכולים לזהות את העצמי שלנו כאלוהי. אנחנו לא מודעים אז לאהבה הקיימת בכול. לכן, כדי לדעת את עצמנו, עלינו ללמוד להתעלם מהצורה ולקבלה כחסרת משמעות.


המקור לכל המשמעות בא מהאמת האלוהית (אמת=חוק). לכן כל המשמעות שיש היא באור האהבה. רק אהבה אלוהית היא אמתית ואין שום משמעות לשום דבר אחר. 

כאשר אנו מתאמנים בהקשבה לבת קולו של האל, הוא ילמד אותנו לראות את המשמעות האמתית של האהבה בכל הדברים. לא נצטרך עוד להגן על זהות נפרדת וייחודית, כי נדע שביטחוננו טמון באהבה שהיא חסרת שינוי ובלתי ניתנת לשינוי. אין דבר בטוח יותר מאשר מה שהנו הנצחי ואהבה טהורה היא נצחית. חלק ממבחני הדור הזה הם להתעלות מעל חשיבות הצורה המתגלה דרך מוגבלויות רבות המתגלות בקרובים ואהובים ולתת להם תמיכה ואהבה ללא תנאי שהנה מעבר לצורה. אלה הם מבחני חניכת הנשמה. 

רוח הקודש לא מקבלת בלימודיה את הרעיון שהבדלי הצורה הם משמעותיים, ומדגישה תמיד שהבדלים אלה אינם חשובים. משמעות המסר שלה תמיד זהה. כאשר אנו מקשיבים הן לאגו והן לרוח הקודש נישאר בתוכנו בסכסוך. אור רוח הקודש עוזר לנו להרפות מתפישת האני על כל צורותיו, כך שנלמד את האמת ונלמד את האמת של האור בכל העולם.

  "הרחבת האמת, היא חוק המלכות, והיא נשענת רק על הידיעה הוודאית של מה היא האמת האלוהית.... כשאח תופש את עצמו כחולה הוא תופש את עצמו כלא-שלם, ולפיכך כנזקק.  אם גם אתה רואה אותו בדרך זו, אתה רואה אותו כאילו נעדר מן המלכות או הופרד ממנה, ובכך אתה מסתיר את המלכות משניכם...."   (מתוך הטקסט -מתנות המלכות -  )





עקרונות להתבוננות


- כאשר אח תופש את עצמו כחולה הוא תופש את עצמו כלא-שלם, ולפיכך כנזקק. אם גם אתה רואה אותו כחולה, אתה רואה אותו כאילו נעדר מן המלכות או הופרד ממנה.

- לרפא משמעו לתקן את התפישה באחִיך ובעצמך על-ידי שיתוף שלו באור האמת. הדבר ממקם את שניכם בתוך מלכות האל ומחדש את שלמותה בשכל שלכם. 

-מחוץ למלכות, החוק של האגו מותאם ל"אתה מאמין במה שאתה מקרין כנגלה בחוץ".  בתוך המלכות אין אמונה. ישנה רק ודאות.  

-  האצלת האמת, היא חוק המלכות. תכלית השכינה היא לשמר את המשמעות המקורית של האמת בכל ההיבטים של ההכרה.

- תורת השכינה היא שיעור בזכירת זהותך המקורית. היא מלמדת זכירה וגם שכחה, שתכליתה היא רק לעשות את הזכירה של מי שאתה באמת עקבית.

- מלכות האל  באה מהאל והנה כמותו ושייכת לו. לכן, אין בה בלבול, ויש לה רק משמעות אחת.


הבנות משיעור 7-2
 קישור _7#II._The_Law_of_the_Kingdom


הקדמה - קבלת השראת מהדרך הרוחנית

אימון - הבנות והתבוננות בעקרונות רוחניים

תשובות לשאלות העולות בנתיב הרוחני - 1

חיזוק ההזדהות עם המורשת האלוהית שלנו

מפגש אינטימי עם הבורא

לחיות בתודעת האל

רשומות הארכיון

רשומות פופולריות


הלימוד הרוחני דורש את הבנת טבע המציאות

כאשר מדע ורוח נפגשים, האנושות מתעוררת יותר לאמת של טבע המציאות ויכולה להשיג השתחררות מהתניות שכובלות אותה בכלא תודעתי. דרך בחירה חופשית ניתן לכל אדם לשנות את העולם שהוא חווה, בהבנה שהוא כצופה ונצפה, הנו העולם כולו. מה שהתודעה המתבוננת חושבת, היא יוצרת מה שהיא מדמה לעצמה מתוך שדה האפשרויות הקיים בשדה המאוחד....המשך המאמר -- ב-קישור - המציג את תפישת המציאות של העולם

הדרך חזרה הביתה, למורשת האלוהית

הדרך חזרה הביתה, למורשת האלוהית
מעבר בלחיצה על התמונה ⚽ לאוסף ציטוטים המציגים הדרכות ותרגולים מומלצים למחפש הרוחני

דע את עצמך - הדרך לחיים חדשים

דע את עצמך - הדרך לחיים חדשים
דע את עצמך באור האחדות - הדרך חזרה הביתה (הסרטון המלא - בלחיצה על התמונה)

מאמרים אחרונים מהאתרים והבלוגים שמוקדשים לצועד בנתיב

שיעורי החיים הם המפתח להשגת תודעת-על

שיעורי החיים הם המפתח להשגת תודעת-על
מה אנו מבינים מזה ? שאנחנו חייבים ללמוד להסתכל מחדש על כל מה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים כנכון וכאמת. שיעור כזה הנו צעד חשוב מאוד לנשמה - ללמוד לזהות מה חסר משמעות בראייה האנושית, הכרה כזו היא שחרור מפחד, מטינה, ממרירות וממאבקים, כשנאמר לנו שרק האהבה אמתית🤍 מצגות לקריאה - בלחיצה על התמונה
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

תובנות ממקורות נוספים התומכים באמת הרוחנית

תובנות ממקורות נוספים התומכים באמת הרוחנית

הנשמה היא נצחית ונועדה לחיות בהכרה אלוהית על פני האדמה

הנשמה היא נצחית ונועדה לחיות  בהכרה אלוהית על פני האדמה