הקדמה - כבני אנוש בילינו את כל החיים באמונה שאנו מבינים את כל מה שאנו רואים בעולם הנגלה. יש רמה של גאווה שכלית בהבנה שאנו משיגים בחיים. היבט זה ייעלם דרך לימוד התובנות מהקורס בנסים. היבט אנושי זה, עומד כמחסום לריפוי ההכרה שלנו. הוא מייצג נפש סגורה, שאינה מוכנה ללמוד משום שהיא מאמינה שהיא מבינה בעצמה, לפי מה שהיא חווה. ההסתמכות העצמית הזו מגיעה מהשכל של האגו. זו היא דרך לשמור על עצמנו, כמו נער מתבגר שאומר, "אני רוצה לעשות את זה בדרך שלי". כאן, לימודי רוח הקודש מציעים השקפה אחרת שמביאה שחרור מוחלט מהגבלה ומחולשה אם אנו מוכנים לוותר על המאבק השכלי הזה. כאשר אנו נותנים משמעות למשהו בחיים, ללא ידיעת האמת הנצחית שהכול הוא אהבה, אנו עשויים לחרוץ דין על חיינו שמעורר פחד והרגשה של חוסר אהבה. כאשר למען האמת, אנו נאהבים ואוהבים באופן מוחלט ואינסופי. משפט המפתח בקורס בנסים הוא : "אי אפשר לאיים על שום דבר ממשי (אהבה). שום דבר לא ממשי אינו קיים (פחד). בזאת שוכן שלום האל ".
במשחק החיים אותה חווה התודעה, החוק הבסיסי של הכרה תמיד פועל על האדם בין אם הוא מוקרן כאשליה של עולם האגו או שזאת האצלת מציאות האהבה כמציאות המלכות של האל. באגו זה בא ממקום של להיפטר ממה שלא רצוי ואילו ברוח האלוהית זה הוא ביטוי של שיתופיות, בה אתה נותן ערך לדברים במטרה לשמור זאת בהכרה כחוויה נעלה. בגלל שאנו הננו רק הכרה חווה, חוק בסיסי זה תמיד בפעולה. כך ההכרה תמיד או מקרינה אשליה כוזבת או מחצינה את האל כביטוי של אמת וכך אנו חיים ומקיימים אמת. ביטוי אלוהי של שיתוף שומר על הכרת איחוד עם אהבה אלוהית אשר חיה ומתקיימת כך דרך הכרה מודעת בכל שכל המחובר להכרה האוניברסלית.
-----------------------------------------
במשחק החיים אותה חווה התודעה, החוק הבסיסי של הכרה תמיד פועל על האדם בין אם הוא מוקרן כאשליה של עולם האגו או שזאת האצלת מציאות האהבה כמציאות המלכות של האל. באגו זה בא ממקום של להיפטר ממה שלא רצוי ואילו ברוח האלוהית זה הוא ביטוי של שיתופיות, בה אתה נותן ערך לדברים במטרה לשמור זאת בהכרה כחוויה נעלה. בגלל שאנו הננו רק הכרה חווה, חוק בסיסי זה תמיד בפעולה. כך ההכרה תמיד או מקרינה אשליה כוזבת או מחצינה את האל כביטוי של אמת וכך אנו חיים ומקיימים אמת. ביטוי אלוהי של שיתוף שומר על הכרת איחוד עם אהבה אלוהית אשר חיה ומתקיימת כך דרך הכרה מודעת בכל שכל המחובר להכרה האוניברסלית.
אם אנחנו מנסים לעשות זאת אחרת אנו מקרינים הכחשה של האהבה ובכך דוחים אותה. הקרנה של הכרת האגו מכסה ומסתירה את הביטוי של האהבה הנוכחת בכל. זה מחזק יותר את תפישת הנפרדות ומכחיש את האמת של הבריאה האלוהית. בהכחשה זאת המחשבות שלנו לא חיות את המקור של החיים, אלא חוות דחייה וחוסר של אהבה אלוהית. כאן האגו מוצא פתרונות בכך שהוא מנסה להיפטר ממה שלא רצוי וזה יוצר כביכול מאבק המגלה אשליה בין הכרה אנושית אחת לאחרת. אבל זה לעולם לא מביא לפתרון. זה פועל הפוך בגלל חוקי הבריאה הבסיסיים. במקום להיפטר ממה שלא רצוי, זה מגביר אותו ומרחיב את ההקרנה של מאבקי האגו כלפי חוץ.
החדשות הטובות הן שההכרה האמתית נשארת אחת ולא משנה איזה אשליות כיסו את מסך החיים של בן האנוש שנרדם. ההכרה לעולם לא יכולה להישבר לרסיסים. היא תמיד אחת וכך תתגלה כאשר נתעורר מתפישת חלום האגו שנתנה לו אשליה שזה אמתי. ההכרה האלוהית היא בעלת מציאות מוחלטת, שלמה וקבועה לנצח כהכרה אוניברסלית אחת. לעומת זאת אשליות הנפרדות לעולם לא יוצרות מציאות. הם רק חלום ההתנסות שבן האנוש המציא לעצמו כדי לגלות בסוף המסע את החוקים של החיים ולהבין את ההפרעה שיצר שכלו המוגבל דרך שימוש לא הולם של העצמה שניתנה לו מבראשית.
כעת אנו מקבלים שהאגו אינו המסטר של חיינו. במוכנות לבחור בעצמי המאוחד שלנו, אנו לא נתונים יותר לשליטת ההקרנה של האגו. אנו מבינים שהאגו תלוי לגמרי על האמונה שלנו בו. ההקרנה שנוצרת מאמונתנו בו ובעולם החיצוני כאמתי מאבדת את האחיזה בהכרה ואנו יכולים לבסוף להתעורר להיות ביטוי מוחצן של הכרה אלוהית כאני אוניברסלי אחד.
כדי לצאת ממעגל חשיבת האגו עלינו רק לקחת אחריות על קיום האגו בהכרה שלנו. זה המפתח לחופש שלנו כי זה מחזיר אותנו להכרה על מודעות המציאות. האגו יפסיק להתקדם כאשר לא נאמין בו יותר בכל רגע נתון. כך יש לנו את העוצמה לשנות את האמונה בכל רגע. אנו מבינים שהאגו הנה טעות בחשיבה ואיננו צריכים להיאבק עמו או לתקן אותו. אנו לומדים לזהות את האגו באמונות שלנו וחשוב שנוותר עליהן מידית ונעביר אותן לידי האור של רוח הקודש. . ככל שנשכון באור של הנוכחות האלוהית כך נוכל לזהות יותר את אמונות האגו. כאשר אנו מקבלים את רוח הקודש כשכינה המדריכה שלנו ומכירים בעבודת הטיהור שלה אנו מתחזקים בהבנה שאיננו לבד. כך כל התוצאות של טעויות החשיבה יכולות להיעלם מההכרה האנושית כולה ואנו נגלה את הדעת האלוהית שבאה כתוצאה מהגאולה שהשגנו.
נוכל להוסיף את המובא מתוך ליקוטי מוהר"ן:
"כִּי לֶעָתִיד שֶׁתתְגַּלֶּה הַדַּעַת, יֵדְעוּ שֶׁאֵין שׁוּם רַע בָּעוֹלָם כְּלָל,
רַק כֻּלּוֹ טוֹב וְכֻלּוֹ אֶחָד וּבֶאֱמֶת אֵין שׁוּם רַע בָּעוֹלָם, רַק כֻּלּוֹ טוֹב" .
הגאולה השלימה של כל אדם היא כפי מידת האמונה שלו,
אדם שחי את האמונה הוא תמיד מודה ומהלל באמת לעולם
בלי הפסק, כי הוא חי את המציאות שהכול טוב, וככל
שתתפשט הדעת הזו בקרב עם ישראל כך נזכה
לקירוב הגאולה השלימה.
(חסידות ברסלב)
הגאולה השלימה של כל אדם היא כפי מידת האמונה שלו,
אדם שחי את האמונה הוא תמיד מודה ומהלל באמת לעולם
בלי הפסק, כי הוא חי את המציאות שהכול טוב, וככל
שתתפשט הדעת הזו בקרב עם ישראל כך נזכה
לקירוב הגאולה השלימה.
(חסידות ברסלב)
-------------------------------------------------------------------------