חוק האחד של כוללות המלכות משפיע על חווית חיינו
מאמר זה ממשיך את ההבנות משיעורי רוח הקודש על כוחו של השכל החושב. בלימוד זה נאמר - "אם אתה משתמש בשכלך כדי להכחיש את המציאות, אז המציאות נעלמת עבורך." היא דנה גם בשלמות ההכרה האלוהית האחת וההשפעות של הכחשת מכלול האחדות של האל בבריאה. כאן נאמר - "לא ניתן להעריך חלקית את המציאות. לכן הכחשת כל חלק ממנה פירושה שאיבדת את המודעות לכל [המציאות]."
זו הסיבה שכשאנחנו לא מאצילים את האהבה (כברכה) לאח אחד, אנחנו מאבדים את המודעות להווייתנו כאהבה. הכחשת אח פירושה שאנחנו מפרידים את עצמנו ממנו. כך איננו יכולים לדעת את האהבה בעצמנו מכיוון שהתרחקנו מהעצמי האחד שהננו. אם האהבה אינה מכלול הכול והכל כלול בה כאחד, היא לא האהבה האמתית.
מערכות החשיבה של רוח הקודש והאגו הפוכות זו מזו. על פי האמונה בהפרדה, כל מה שהאגו תופס הוא נפרד. בתפישה זו אי אפשר שיהיה הכל אחד מכיוון שנראה שהכל מראה חלקים בודדים. זה מוביל בהכרח לתפישה של התגוננות והתקפה ופוטנציאל לאובדן או פגיעות. זה עולמו של האגו. אי אפשר שהאגו ירגיש שלם מכיוון שזה הרעיון שלו - להיות מופרד מהשלם.
אנו נזכרים בעצמי הנצחי ונעשים מודעים לכך,
שאנו שוכנים במקום של ביטחון מושלם ושפע של אהבה -
רוח הקודש יודעת רק על אחדותנו בחיק האהבה. בבחירה שלמה בזיכרון האלוהי שלנו אנו חווים אהבה אלוהית ומשתפים את כל מה שהיא בחיים שלנו. בשיתוף האהבה עם כולם, אי אפשר להיות בחסר ואובדן הוא בלתי אפשרי. רק בטיחות מושלמת נודעת כך. מכיוון שהאחדות הזו עם האהבה היא האני האמיתי שלנו שהנו נצחי לא יתכן שניתן לשנות את העצמי שלנו. אמנם באמצעות הכחשה אנו יכולים לאבד את המודעות לכך, אך איננו יכולים לשנות אמת זאת.
כולם בעולם הזה מחפשים למצוא את מה שהם מאמינים שאיבדו. החיפוש יסתיים כשנלמד לעקוב אחר הדרכת רוח הקודש ללא סייגים. זה החלק הרוחני שמוביל חזרה הביתה. הצורך בחיפוש נובע מהרצון המולד שלנו להיות העצמי המאוחד עם בוראו, בבית שבו כולנו אחד. אנו חוזרים לביתנו השמימי על ידי הערכה פנימית של כל המציאות כאחת, הערכת מכלול המלכות של בורא המאוחד עם הבריאה דרך הכרה מוארת שלנו. אז איננו יכולים להכחיש אף חלק מהמלכות ויכולים להיות מודעים למלכות השלמה.
עקרונות והתבוננות באמת
* כל אימת שאתכחש לאח ואמנע ממנו ברכה, ארגיש מקופחת, כי ההתכחשות היא מוחלטת כמו האהבה. כאשר אח פועל באופן בלתי הולם, הוא נותן לי הזדמנות לברך אותו.
* כל תגובה שאני מגיבה נקבעת על ידי מה שאני חושבת שהנני. התמונה שלי שמצטיירת בעיני האגו היא מקופחת, לא-אוהבת ופגיעה. הדרך לפוגג אשליות אלה היא לחדול מכל השקעה בהן, ואז לא יהיו להן חיים בשבילי.
* מתנת החיים היא שלי לתת אותה לחיים. אתן רק כבוד לבניו של האל החי, ואכלול את עצמי ביניהם בשמחה.
* השכינה נמצאת בכולם והיא מלמדת אותנו בסבלנות אינסופית שנולדה מתוך האהבה האינסופית.
* אני וודאי מלאה פחד אם אני חושבת שאחי תוקף אותי כדי לקרוע ממני את מלכות השמים. אבין שכל אימת שאח אחד תוקף אח אחר, זהו בדיוק מה שהוא מאמין בו.
*אראה את אהבת האל שישנה בי, ואז אראה אותה בכל מקום מפני שהיא נמצאת בכל מקום.
* כאשר אתפוש כל חלק שהוא במערכת החשיבה של האגו כבלתי שפוי לגמרי, הזייתי לגמרי ובלתי רצוי לגמרי, אימצא כמעריכה נכון את כולה. התיקון הזה מאפשר לי לתפוש כל חלק בבריאה כממשי לגמרי, מושלם לגמרי ורצוי לגמרי.
* כל תגובה שאני מגיבה נקבעת על ידי מה שאני חושבת שהנני. התמונה שלי שמצטיירת בעיני האגו היא מקופחת, לא-אוהבת ופגיעה. הדרך לפוגג אשליות אלה היא לחדול מכל השקעה בהן, ואז לא יהיו להן חיים בשבילי.
* מתנת החיים היא שלי לתת אותה לחיים. אתן רק כבוד לבניו של האל החי, ואכלול את עצמי ביניהם בשמחה.
* השכינה נמצאת בכולם והיא מלמדת אותנו בסבלנות אינסופית שנולדה מתוך האהבה האינסופית.
* אני וודאי מלאה פחד אם אני חושבת שאחי תוקף אותי כדי לקרוע ממני את מלכות השמים. אבין שכל אימת שאח אחד תוקף אח אחר, זהו בדיוק מה שהוא מאמין בו.
*אראה את אהבת האל שישנה בי, ואז אראה אותה בכל מקום מפני שהיא נמצאת בכל מקום.
* כאשר אתפוש כל חלק שהוא במערכת החשיבה של האגו כבלתי שפוי לגמרי, הזייתי לגמרי ובלתי רצוי לגמרי, אימצא כמעריכה נכון את כולה. התיקון הזה מאפשר לי לתפוש כל חלק בבריאה כממשי לגמרי, מושלם לגמרי ורצוי לגמרי.